måndag 16 februari 2009

Onödig oro framför datorn

Läste en bra artikel på Allt om barn igen. Den handlade om "Doktor Google". Alltså att man surfar efter information när barnen (eller blivande mamman) är sjuka. Man ställer själv olika diagnoser och också riskerar att kastas mellan den ena skräckhistorien efter den andra.
Känner så väl igen det där! När Storebror var liten så surfade jag mig till allt, så fort han hickade till. Det skapade en massa oro i onödan och dålig sömn för mig...
Men det sitter i självförtroendet. Med Lillebror känner jag mig själv säkrare och struntar i att söka diagnoser via datorn när han har prickar eller får snuva. Det ordnar sig ändå och ALLA barn blir sjuka. Blir de riktigt sjuka så finns det hjälp att få, bara ett telefonsamtal bort. Mindre oro för min del och det känner barnen av naturligtivs. Internet är bra, men man kan bli väldigt, väldigt ensam framför en skärm med dåliga budskap.

1 kommentar:

Emilie sa...

Så sant! Man ska nog våga lita mer på sin magkänsla...
Kram Emilie