måndag 2 mars 2009

Glassiga modemagasin och urtvättade tröjor

Jag vet inte varför, men plötsligt så är det väldigt intressant att läsa lyxiga, glossiga modemagasin. Det började med att jag fick en sån tidning och nu har jag köpt fler... Kanske är det kontrasterna: Här sitter jag i en urtvättad t-shirt och med Sveriges fulaste mjukisbyxor (enligt närstående) och lägger pannan i djupa veck inför sommarens kjollängd. Är den tråkig som Ebba hävdar? (Jo, jag smygläser hennes blogg också - varje dag!) Sminktipsen, skorna, handväskorna, färgerna, modellerna - det finns hur mycket läsning som helst. Man kan ju ägna några timmar åt att fundera på vad en klänning med denna prislapp egentligen kostar: Pris vid beställning... Och, nej: Jag köper inget - än så länge.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har något trots allt kommit upp på shoppinglistan? Själv tycker jag att mycket kretsar kring urblekta pasteller, gladiatorsandaler med 10 cm klack och haremsbyxor med hög midja och korta ben. Eller boho-kläder med indiantryck, pärlor och fransar. Har du sett något som kanske skulle funka bättre på oss bredaxlade kvinnor i Norrlands inland?

Sara sa...

Ha ha Charina. Haremsbyxor är verkligen inte min grej heller. Men jeansmodet: trasiga, smala, ljusa. Och "Saltkråkanstilen"funkar kanske, men bäst i skärgården... återkommer till ämnet!