söndag 29 mars 2009

Mens, mat och kryddor...

... det tyckte en kompis att jag sa när hon frågade vilken film jag och L skulle se när vi skulle på bio i kväll.
- Vill han verkligen se den?
- Jaaa, sa jag lite tveksamt.
Filmen vi såg hette naturligtvis Män som hatar kvinnor, men lite snabbt och förkylningssluddrigt så kan man också säga mens, mat och kryddor. Och det låter onekligen som en ritkig tjejfilm.

Vad jag tyckte: kall och snabb, precis som böckerna. Den var mycket boktrogen. Sedan ÄR det ju hemska scener - fördelen när man läst böckerna är att man vet när de kommer. Min bänkgranne hade inte läst böckerna för hon hoppade till både nu och då.
För övrigt var vi yngst i salongen. Men trevligast av allt var ändå att få gå på bio!

3 kommentarer:

Emilie sa...

Tänk så tokigt det kan bli ibland när inte öronen är med =)
Vad mysigt att gå på bio! Det gör jag för sällan! Fast den filmen du såg vet jag inte om jag vågar se.. Den verkar bra hemsk.
Kram Em

Sara sa...

Ja, den är lite rå. Men bio är kul!

litentanta sa...

Jag höll på att kräkas tämligen omgående, hade glömt bort för mycket och fick mig en käftsmäll nästan..

Men filmen var bra, stark och väldigt trogen boken, stark film!