lördag 14 mars 2009

Smakar sådär...

Alltså: Jag ska inte bli müslikompositör... Burken är underbart söt, men vad lyckades jag egentligen få till för innehåll? Man fick ju klicka och blanda som man ville.
Jag ville, just då, prova nya saker i müsli som jag inte smakat förut. Därför blev det flingor: bovete, quinoa, amarant, en del kärnor, rostad mandel och torkad frukt. Målsättningen var att hålla kolhydraterna nere och det lyckades möjligen. Men smaken är ... hästmat... och jag får ont i magen av den också. Men burken behåller jag och gör nu den vanliga müslin så kan jag blanda ut den här ett tag... Mitt nästa arbete blir INTE i müslibranschen. Men det hade ni redan gissat?

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha, jag började blanda en goding men gav upp eftersom jag inte fattade vad jag egentligen höll på med. Nu är jag ju glad att jag inte fortsatte för min blandning skulle troligen bli liknande din...o hästmat avstår jag gärna på morgonskvisten...

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Söt du är! Jag började blanda men det blev konstigare och konstigare - typ det du berättar om. Nå du har ju en burk i alla fall, jag har en sedan förut med fransk text på, gillar dom! Kram

Skaparmani sa...

Synd att nyttigt sällan är gott.

Jag försökte blanda müsli med mycket hallon, jordgubbar och crunch, men den påsen gick på över hundralappen, så det blev inget beställt.