onsdag 29 april 2009

Rena femtiotalet

Vi skulle ju gärna vilja äga en amerikansk bil av äldre modell. En längre tid har vi varit mest tilltalade av femtiotalsbilarna med mycket krom, bulliga och gulliga. På senare tiden har vi börjat snegla mer åt det lite stramare sextiotalet.

Det slog mig när jag såg den nya kollektionen av Elizabeth Ardens klassiker Eight hour creme, som nu släpps med formgivning hämtad från olika årtionden, att den är rakt motsatt: Femtiotalsversionen (till vänster, släpptes i höstas) är mer ren och klassisk och sextiotalet (till höger, nyligen släppt) är svulstig. Inte samma fas på bilarnas formgivning och smink alltså... Vi får se hur krämen ser ut i sjuttiotalsvariant. Men en sjuttiotasbil tror jag inte det blir. Mer att läsa om krämerna på DNs sminkblogg.

2 kommentarer:

Sussi sa...

Ardens hästsalva är super, :)

Irene sa...

En grön Volvo á la 70-tal då? ;-)

Min man köpte sin drömbil från USA förra året, en Bel Air -57... jag gillar formen på den - bullig fram och inte alltför långa "vingar" bak!