fredag 23 januari 2009

Fruktsallad i badrummet

För några år sedan skulle inte duschkräm, hårschampo, hudkräm och annat rengörande och välgörande lukta något. Möjligtvis lite svagt och neutralt. De tiderna är förbi.
I mitt badrum har jag efter en snabbinventering hittat dessa dofter:
Persika (barnens badskum), smultron (tvål), vattenmelon (hårvax), jordgubb (schampo), kokos (balsam), svarta vinbär (mist och hudkräm).
En symfoni av dofter som, när alla produkter är på gång, bildar en slags aromatisk fruktsallad. Inte alls illa, men godast luktar de en och en och den absoluta vinnaren är hårvaxets ljuvliga vattenmelondoft.

Men rengöringsmedlen hänger inte med. Då är det fortfarande citron eller tallbarr som gäller. Citron går bort för mig efter en doftacossiation till snuskiga toaletter på mitt första städjobb. Tänk om jag istället för den trista skogsdoften kunde få ett badrum som var nystädat och luktade vattenmelon...

Inga kommentarer: