söndag 25 januari 2009

Jag delade säng med 20 löständer

Som småbarnsförälder får man ibland vandra om natten. Inte på stan i jakt på fulla ungdomar, det kommer säkert senare. Mina vandringar går än så länge ut på att hitta en sovplats. I natt hade vi en sådan natt: Storebror vaken - jag gick dit. Lillebror vaknade - jag gick tillbaka till min säng med honom. Storebror kom till oss... Lillebror hungrig så efter vällingen gick vi till Storebrors säng för att sova de sista välbehövliga timmarna. När jag la mig tillrätta skramlade det - av tjugo lösgommar. Storebror tyckte tydligen att fyrasnåret på morgonen var en bra tid att spela fiskspelet i sängen, så det hade han gjort innan han övergav sin bädd för en mer välstädad (min!). Och där fick jag ligga bland 20 klapprande lösgommar.

2 kommentarer:

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Jag undrade väldigt innan jag såg bilden vilka stackars gamlingar som blivit rånade på sina klapprande löständer....

Anonym sa...

Å jag tycker det var en alldeles strålande julklapp! Kram