söndag 22 februari 2009

Jag vill inte byta jobb med Anna Carin

Skidskytten Anna Carin Olofsson och jag var gravida samtidigt. För ungefär ett år sedan var det VM i Östersund och Anna Carin skulle starta, i fjärde månaden. Hon gjorde ett uttalande om att hon hade "svårt att komma upp i maxpuls".

Själv hade jag klara problem med att komma upp ur soffan, där jag obönhörligt hamnade efter varje arbetsdag...
Anna Carin fick sin Liam i början av juli. Några dagar innan hade hon åkt rullskidor och några dagar efteråt var hon ute på löpträning. Jag fick barn i slutet av juli och känner mig inte riktigt redo för löpträningen än. Kanske nästa vecka... TUR att jag inte försörjer mig som skidskytt!
Annars finns det faktiskt en koppling mellan oss och vi har träffats en gång. På Jamtli Förlag gav vi ut boken Från Haldo till Anna Carin i november 2007. Vi träffades när Anna Carin skulle signera böcker på bokhandeln i stan före jul. Då hade vi våra bebisar i magen, men det visste inte så många andra då. Nu är vi tillbaka på våra respektive jobb, hon i skidspåret och jag i bokproduktionen - och jag vill INTE byta.

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha kul att du nämner detta med Anna-Carin. Vi pratade om just detta på våran senaste tjejmiddag o vi kunde alla konstatera att ingen av oss heller var i samma form som Aco fast det för oss var allt mellan 6-18 år sedan vi fick barn... Hon är verkligen fantastisk!!!

Sara sa...

Ja, hon är det... Hälsa Ingvar om du besöker honom i veckan.
Det låter så himla trevligt med era tjejmiddagar! Sara

Emilie sa...

Jag kan inget annat än att hålla med dig! Man blir så impad av Anna Carin. Min minsta blir 5 månader om några dagar, men jag kan inte säga att jag känner mig redo för varken löpträning eller skidspår... fast det gjorde jag inte innan heller =)
Hoppas ni har haft en skön helg!
Kram Em