måndag 2 februari 2009

Mina Nokian och jag

Jag köpte en Nokia 7110 för ungefär 10 år sedan. Då var den ny och var bland de första med wap-funktion. Men det var så stor efterfrågan på wap när jag köpte den så det kunde jag inte få då. Fråga mig inte vad det är och jag har inte saknat det. Däremot började jag sakna en telefon med kamera för några år sedan, så i november 2007 slog jag till och köpte en Nokia N95 och min 7110 som kamperat ihop med mig i åtta år fick en plats i bokhyllan och en värdig efterträdare.

I december i fjol så lyckades jag knäcka displayen på N95, det blev en irriterande rand. Så det blev ett displaybyte. Förra veckan lyckades jag ställa en stol rakt på den nyligen bytta displayen... så den blev helt förstörd. In till reparatören som ville ha några dagar på sig denna gång. Jag går då till bokhyllan, tar fram min 7110, laddar den, sätter i kortet och - den fungerar. Prickfritt. Den skickar sina sms, förstår sig inte riktigt på det här med mms (bilder) och kan fortfarande inte ta några bilder. Men vi är bästa kompisar igen och den är ju så söt! Frågan är vad som händer när N95 kommer hem igen...

Andra Nokiafavoriter är mina stövlar som jag köpte ifjol. Inga frusna tår mer! Samma koncern, men för att skilja den högtekonologiska från den mer jordnära så heter stövlarna numer Nokian.
Bilder från Nokia och Nokian.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det går bra för dig va? Med telefonerna menar jag... Det är ju tur att du erkänner dina misstag och inte skyller på nån annan iallafall....(hahaha...)

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Ja du - själv föll jag dit och köpte en mobil som är så oerhört avancerad att jag försöker lära mig en sak i veckan. Det värsta är att då har jag redan hunnit glömma vad jag lärde mig för några veckor sen. Jag gick på snygg yta i stället för innehåll, betalar dyrt när det enda jag vill är att ringa, skicka SMS och kunna ta bilder och skicka iväg som MMS! Ändå kryper det av mig av habegär - vill ha en I-phone

Sara sa...

Carina - man får ju bjuda på sina klavertramp...

Eva - jag tittar bort när jag ser i-phone... det funkar än så länge. Men nästa kanske blir en sån. Fast jag är ju frälst i Nokia...