söndag 8 februari 2009

Vad nynnar du på i dag?

Ja, efter Melodifestivalen. Alcazar Stay the night, Caroline af Ugglas Snälla, snälla... eller Emilias Your my world? Eller är den den välbekanta Alla har glömt, som i går tolkades av Freddie Wadling?
Det var förvånansvärt lätt att förstå alla turer med röstningen och Petra Mede gjorde sitt jobb förträffligt tycker jag. Hon påpekade i en intervju att hon aldrig varit programledare i tv. Det är bara vi som TROR hon varit det, för att hon suttit i Morgonsoffan.
Spänningen stiger när tävlingen nästa gång drar norrut, till Skellefteå. Där kommer Måns Zelmerlöv, förhandsfavoriten. Jo, jag ska nog titta då också. Mer festvivalprat här.

3 kommentarer:

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Nynnar gör jag inte för inte en enda melodi fastnade. Men jag håller med dig om Petra Mede, jag gillade hennes självklara sätt att ta plats

Anonym sa...

Jo jag går allt och nynnar lite på emilias låt, den var bra för att vara melodifestivalen tycker jag.
annars går jag mest och nynnar på crowded house into temptation idag, och drömmer om dina dumlemuffins!

Irene sa...

Jag gillade också Emilias sköna låt... det är nog den enda jag över huvud taget minns melodin på :-)