fredag 20 mars 2009

Fantastiska floskler

"Jag tycker om den lantliga stilen" - "Vi älskar vitt, vitt, vitt" - "Ju enklare desto vackrare" - "Vi har fyndat allt på loppis" - "De har återskapat husets personlighet" - "Vi gillar inte slit och släng" - "En skön mix av antikt och modernt" - "Alla ryms i det inbjudande vardagsrummet" - "Vi vill att vårt hem ska vara levande" - "Vi har renoverat varsamt" - "Vi har en passion för dansk design" - "Trots mögel i källaren fanns ingen tvekan" -
Jag gillar Allt i Hemmet, men några gånger om år har de specialtidningar. Då visas 25 hem upp från sin blankaste, mysigaste, mest genomtänkta sida, tillsammans med cirka en miljon floskler staplade på rad... Det blir bara FÖR mycket. Som sirap med kolasås och strössel. Man vill se Arga snickaren flera timmar som motvikt...

2 kommentarer:

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Jag slutade ett långt tag köpa inredningstidningar. Jag kände mig bara trött och missmodig när jag bläddrat i dem. Min fina lägenhet som jag varit stolt över framstod som en sliten kvart i jämförelse med alla lyckade lyxlägenheter där inte en pryl låg framme. Det kan ju inte vara meningen att man ska känna sig misslyckad när man läst tidningen - eller???

Anonym sa...

Haha, floskeltoppen! Jag tror att både du och jag skulle kunna skriva ett sånt här reportage med förbundna ögon. Särskilt roligt är "en skön mix av antikt och modernt", en fras som man kräks på både i inrednings- och modetidningar ("jag gillar att blanda second hand och H&M").