onsdag 25 mars 2009

Läskunnig?

Man kan ju tycka att personer som vill besöka ett bibliotek ska vara läskunniga. Jag pratar nu om mig själv. I går hade jag packat mina lästa titlar i en påse, burit ut den i bilen tillsammans med Lillebror som slingrar sig som en orm i en hal overall, peppat Storebror om hur kul det skulle bli på dagis och följt med honom in och klätt av och vinkat... phu. Nu åkte jag mot bibblan med mina önskade titlar på en lapp - till och med lånekortet hade jag med på resan. Såg liksom redan fram emot att få börja bläddra i några av böckerna...
Efter tio minuters bilfärd: Tar påsen och en halvsovande Lillebror, fortfarande i hal overall, under armen. Stängt. Öppnar klockan 12 på tisdagar och klockan var kvart över nio. Jaja, en tur till samma dag gör jag inte.
Men i dag: samma procedur med lämna på dagis, styra mot bibblan, väcka Lillebror (böckerna hade jag lämnat i bilen över natten - för säkerhets skull...) STÄNGT. På onsdagar. Alltid. Stod ju säkert samma information när jag var där i går. Men tror ni jag såg det?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad jobbigt det är när det blir så där... Och jag lovar, du är inte ensam! Lycka till nästa gång!

Skaparmani sa...

Dom ändrar ju tiderna hela tiden, och konstigt nog så är det "alltid" stängt när man kommer dit (känner igen mig).

Anonym sa...

Eländigt. Kommunen får skärpa sig.Har just läst ut en biografi om Einstein som jag kan rekommendera.