måndag 23 mars 2009

Veckans bokskörd

Efter en tid med väldigt få böcker lästa så har jag denna vecka lyckas klämma inte mindre än tre. Snart är jag i gammal god form ska ni se!
Först blev det Kvinnan som var en fyr av Viveca Lärn. Ibland behöver man lite saltstänk i håret och soliga klippor och det får man av henne. Lite tunn historia kanske, men småputtrig. Hennes Saltösvit hoppas jag är avslutad, för den sista boken där gick på tomgång tycker jag.
Nästa bok var Vila på gröna ängar av Anne B Ragde och vad jag tycker om den kan ni läsa några inlägg längre ner.
Nyss har jag avslutat Åke Smedbergs Jag är inte den du ser - oväntat bra! Den hittade jag när jag surfade bland hyllorna på bibblan och det kan nog bli fler av honom. Lite kul är det allt när man känner igen ortnamn... den här utspelar sig utanför Sundsvall.
Ja, en fjärde har jag också på parallel-läsning: Dr Dahlqvists blogg, som handlar om LCHF-diet om nu någon missat det... återkommer med tyckande om den. I morgon blir det bibblan igen.

2 kommentarer:

Skaparmani sa...

Förstår inte att du hinner, NÄR läser du?

Sara sa...

Innan jag somnar... och är boken bra då kan det bli sent!