måndag 6 april 2009

En guld-dag!

I lördags var jag och några kompisar iväg på make-up-kurs på Andrum- det var hur kul som helst! En av oss fick först halva ansiktet vardagssminkat av proffset på salongen. Massa tips och råd fick vi när hon la skuggor, eyeliner och läpppglans. Andra halvan av ansiktet blev festsminkat.
Sedan började det roliga - vi fick sminka oss själva med hennes smink och vi fick också ställa 1000 frågor. Alla är vi på "lite-mascara-till-vardags" nivån och mina sminkrutiner är nog hämtade från tidningen Frida 1986 eller något liknande... Lite nytt till beauty-boxen köpte vi också. Eftersom jag fick rådet att använda guld till mina ögon så köpte jag lite guldigt smink, bland annat en eyeliner som jag är väldigt kär i. När vi var sminkade och snygga blev det middag på stan - en väldigt trevlig dag!

Inga kommentarer: