tisdag 14 april 2009

Ha ha ha... haremsbyxor!

Jag hade ett bulligt kuvert i postlådan i dag. Kunde inte påminna mig att jag väntade något jag beställt och blev ju ruskigt nyfiken. Öppnade raskt den vita påsen och vecklar ut ett svart tyg. Som visar sig vara haremsbyxor... (Läs mitt tidigare inlägg här så förstår ni.)
Jag höll på att skratta ihjäl mig! Svarta haremsbyxor till lilla mig! Huvudmisstänkt är min faster Eva, vars blogg ni kan läsa här. Hon har nämligen på pricken lika handstil som min pappa, och pappa tror jag inte har fixat ett par haremsbyxor.
Tack Eva - jag ska bära dessa byxor på vår släktträff i sommar. Hur var det indierna bar dem? Med en lång skjorta så att hänget doldes... ska spana på skjortor nu!

7 kommentarer:

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Du kommer att bli så fin!!!! Långskjorta och vacker sjal, jag lovar att se likadan ut! Kram!

elin sa...

hihi. vad roligt. de är grymt sköna:)

Sara sa...

Ja, det är det jag är rädd för Elin... Ungefär som foppatofflor, som jag vägrar prova. De är sååå fula och jag vill INTE fastna för hur sköna de är...

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Kolla bilderna på min sida, en vanlig skolklass i södra Indien, SÅ vackra ska vi vara i sommar. Flätorna blir svåra att konkurrera med förstås!!!
Män bär gärna ett långt tygstycke svept runt kroppen, jag tror dock inte det är något för Peter - annars har jag "herrbyxor" hängande som gardiner hemma!

Sara sa...

Klart pappa ska ha dina gardiner! Jag tror vi kommer bli mycket vackra. Jag har som sagt inget emot det indiska sättet att bära kläderna.

Emilie sa...

Vilken överraskning! Var på öppna förskolan idag och då hade en av mammorna på sig haremsbyxor! =) Då tänkte jag på ditt tidigare inlägg... hahaha
Kram Em

Sara sa...

Tuff mamma Emelie ;)
Kommer krav från olika håll att jag ska bära mina nya haremsbyxor. De är väl för fega själva förstås...