tisdag 16 juni 2009

Kungen är såld

Jag har precis varit och skickat ett rekommenderat brev. I det brevet låg den sista biten av mitt islandshästliv - hästpasset för Kungen av Önet. Nu är han Kung i Lycksele istället och jag är utan häst. Det har jag inte varit sedan 3 december 1984 då vi köpte den första islandshästen i familjen. Genom åren har jag haft sex islandshästar, en shettis och så ett antal hästar som har hört till andra, men passerat genom stallet i korta eller längre perioder. Det är en faslig massa tankeenergi och praktiskt arbete, många roliga stunder och aha-upplevelser också förstås. Nu ska jag klara mig utan häst ett tag - att det blir för evigt är det nog ingen som tror... Men om det blir häst igen så blir det ingen islandshäst - det vet jag ialla fall.

2 kommentarer:

Sofie B-C sa...

Vad synd att du blivit av med din häst -men vad idylliskt det verkar vara på landet!//Sofie

Charina sa...

Inga hästar! Det är en revolution som gått mig förbi! Det här måste du berätta mer om när vi ses på tisdag. Då ska du också få berätta varför du gjort slut med just islandshästar.