torsdag 18 juni 2009

Väska i vitt

För att träna mina färdigheter i virkning - ett tidigare underskattat nöje för min del - så gjorde jag några enkla rutor. Dahlia heter de och innehåller stolpar, smygmaskor och fasta maskor - precis vad en nybörjare klarar av.
Till slut blev det en liten väska som jag klätt med en tygpåse invändigt. Ganska nöjd är jag - så pass att den ska få följa med på bröllop i morgon. Bra att ha mobilen och läppstiftet i!
Vem vet - nästa väska jag virkar kanske blir en märkeskopia som det står mer om i DNs artikel om craftivismen - en revolution med virknål som vapen.

8 kommentarer:

Carina sa...

Men hallå, hur duktig är inte du då!!!! Virkar du även för försäljning???? Förresten har du gjutit än?

Sara sa...

Nej jag har inte gjutit än - jag kom av mig lite. Vi får planera in någon bra dag!

Charina sa...

Jättefin väska - klart bröllopsfähig!

Eva i Halmstad sa...

Hej
vilken trevlig blogg du har, tittar in hit igen.
Ha en go helg
Eva.

Ingela sa...

Fin fin! Gillar tanken med craftivism, en massfolkrörelse för förändring, tar nog fram virknålen i morgon.

Trevlig helg och bröllop inte minst!
Ingela

HomeRiver sa...

Jag borde också lägga bort stickorna och virka lite, får se vad det kan bli längre fram.

Jag har lagt upp en utmaning till dig på min blogg: http://homeriver.blogg.se/2009/june/bloggutmaning-farre-tillsatser.html

Sara sa...

Tack för era kommentarer! Utmaningen är antagen HomeRiver. Nu ska jag fundera ut nästa virkprojekt! Det ger blodad tand... Sara

.... sa...

åh jag vill jättegärna lära mig att virka! Men det är så irriterande innan man kan....vi kanske får öva lite i helgen!
kram