onsdag 10 juni 2009

Nyskördat

Min rabarberplanta är av den stora, givmilda sorten och tyvärr brukar jag vara dålig på att ta tillvara stjälkarna. En och anna paj och sen glöms den bort och går i blom. Men nu har jag skördat en omgång och stoppat i frysen. Senare i år ska den få sällskap av jordgubbar i ett pajskal och täckas av ett lager marängsmet... mmmm... tänk er det en trist dag i november eller februari!

När jag ändå var igång gjorde jag kräm - inte dumt det heller.
Vill du ha några recept så fanns en liten samling här.

2 kommentarer:

Charina sa...

En annan ljuvlig sak man kan göra är semifreddo (enkel, halvfrusen glass). Visst hade du "Två systrars söta"? Där finns ett recept på semifreddo med rabarber och karamelliserade mandlar som gjorde succé på midsommarafton i fjol.

Sara sa...

Tack för tipset - ska absolut testa!