söndag 18 januari 2009

Theres no place like home...

Att få nära och kära sårade och dödade, att själv bli sårad och att mista sitt hem är tre scenarier man helst vill undvika att tänka på.
Det behövs fler ambulanser i Gaza. Svenska Röda Korset har en insamling där målet är tio ambulanser. Just nu har pengar samlats in till fem av dem. Väldigt enkelt var det att skänka pengar via hemsidan som du hittar här.

Vedpannan går varm i vårt hem i dag, för fortfarande drar den envisa, sydliga vinden som ett korsdrag genom huset. Jag tror inte det blir hjärtan av vår rök som på bilden. Den finns hos Isas form. Mer av hennes underbara bilder och tavlor hittar du här.

2 kommentarer:

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Sara! Nu är jag inne på en PC - och då verkar det plötsligt fungera med kommentarer - det är ju hur konstigt som helst - nu kommer min bloggadres upp automatiskt som den inte gör på Macen, kan nån förklara, snälla!??

Sara sa...

Jag var inne på att det var ett mac-problem, det var därför jag bad pappa, som också har mac, att testa. Men det funkade ju från hans maskin. Mysko, mysko