lördag 17 januari 2009

Nybakat



Eftersom det blåser småspik och är tio grader minus så är det KALLT i dag. Det blev därför en dag inomhus. Jag invigde bakskålen som jag fick av mig själv i julklapp och det gick utmärkt att vispa sockerkakssmet i den hjärtformade skålen! Jag hittade den hos Syster Lycklig när jag var på julklappsjakt. Två av mina systrar är nu ägare till skålen, som Lisbeth Dahl designat.

Annars är det matbröd som är det vanligaste bakverket just nu och det är Mats-Eric Nilssons "fel" (se tidigare inlägg om hans böcker).

I köpt bröd är det 1. Massa luft 2. Massa tillsatser. När det är så enkelt egentligen... och så får man gratis väldoft i hela huset.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt med nybakat bröd

Anonym sa...

Ja skålen ÄR underbar, jag har använt min varje dag nu sen jag fick den. Den har gjort mig till syster lycklig när jag ser den!