söndag 8 mars 2009

Frukostbestyr

Om du vill ha variation på frukostflingorna har jag världens bästa tips. Besök Saltå kvarns sida Min Müsli. Där får du blanda din egen müsli, massor av olika frön, sädeslag, torkade frukter, nötter och godis(!) finns att välja bland. När du klickat ihop din blandning skickas den hem i brevlådan - hur fiffigt som helst!
Jag ska erkänna att min beställning gjordes uteslutande på grund av den fina burken man kunde köpa med sin första leverans... sedan ska jag fylla den med blandningen Lagom lyxig müsli. Men nu passade jag på att prova sånt som jag inte haft i müsli förut och receptet sparades på mitt konto - så vem vet, det kanske blir fler beställningar om jag lyckats bra. Bilden är från Min müsli.

2 kommentarer:

Emilie sa...

Vilken rolig idé. Så gott med egen müsli... Det ska jag nog ta och prova.
Ha en skön söndag
Kram Em

Skaparmani sa...

Jag gillar också idén om att blanda "sin egen" müsli och dom har massor gott att välja bland(inte bara müsli, utan nötter, mandlar, bönor, mjöl mm

Det finns också på Coop i Lillänge som lösvikt, på samma vis som man köper godis.
-Om man har vägarna förbi, men då får man ingen såndär fin burk...